Hoe log ik in op de 3CX webclient? #
U kunt inloggen op de 3CX webclient met uw gebruikersnaam en wachtwoord of met uw Google of Microsoft 365 account. U kunt uw webclient URL vinden in uw welkomstmail of via de smartphone app (iOS of Android).
Hoe installeer ik de app-achtige webclient (PWA)? #
U kunt de app-achtige webclient installeren door op het plusteken (+) te klikken naast de adresbalk van uw browser. U kunt dan een snelkoppeling maken op uw bureaublad of startmenu om snel toegang te krijgen tot de webclient.
Hoe download ik de desktop app? #
U kunt de desktop app downloaden door naar “Instellingen” > “Download Apps” te gaan en het juiste bestand voor uw besturingssysteem te kiezen (Windows of macOS). Volg dan de instructies op het scherm om de app te installeren.
Hoe kies ik mijn apparaat om gesprekken te ontvangen? #
U kunt uw voorkeursapparaat om gesprekken te ontvangen instellen door naar “Instellingen” > “Belinstellingen” > “Apparaat” te gaan en een optie te kiezen uit het dropdown menu. U kunt kiezen tussen webclient, smartphone app of bureautelefoon.
Hoe start ik een videoconferentie? #
U kunt eenvoudig een videoconferentie starten door op het WebMeeting icoon onderin het menu te klikken. U kunt dan deelnemers uitnodigen via e-mail, chat of een link delen. U kunt ook gebruik maken van functies zoals schermdeling, whiteboard, polls en meer.
Hoe kan ik een vergadering starten of deelnemen met 3cx? #
U kunt een vergadering starten via de 3cx app door naar “Vergaderingen” > “+” te gaan. U kunt dan een naam voor de vergadering kiezen, eventueel een wachtwoord instellen en uitnodigingen versturen naar de gewenste deelnemers. U kunt ook een geplande vergadering starten door deze te selecteren uit de lijst.
U kunt aan een vergadering deelnemen via de 3cx app door naar “Vergaderingen” te gaan en op het pictogram van een telefoonhoorn of camera te tikken naast de gewenste vergadering. U moet eventueel het wachtwoord invoeren als dit is ingesteld.
Hoe kan ik mijn CRM integreren met 3cx? #
U kunt uw CRM integreren met 3cx door naar “Instellingen” > “CRM-integratie” te gaan in de webclient. U kunt dan kiezen uit een lijst van ondersteunde CRM-systemen of een aangepaste integratie maken. U kunt dan uw CRM-inloggegevens invoeren en de gewenste opties selecteren. Met een CRM-integratie kunt u bijvoorbeeld klantgegevens zien bij inkomende gesprekken, gespreksnotities maken en gesprekken opnemen en opslaan in uw CRM.
Hoe kan ik live chat instellen en gebruiken op mijn website met 3cx? #
U kunt live chat instellen op uw website met 3cx door naar “Instellingen” > “Live chat & Talk” te gaan in de webclient. U kunt dan een widget maken voor uw website met een naam, kleur, logo en taal naar keuze. U kunt ook aangeven welke medewerkers beschikbaar zijn voor live chat en of u bezoekers wilt toestaan om te bellen via de widget. U kunt dan de gegenereerde code kopiëren en plakken op uw website.
U kunt live chat gebruiken op uw website met 3cx door naar “Chat” te gaan in de app of de webclient. U kunt dan zien welke bezoekers online zijn op uw website en met hen chatten of bellen via de widget.
Hoe kan ik WhatsApp en SMS berichten beantwoorden via de 3cx app? #
U kunt WhatsApp berichten beantwoorden via de 3cx app door naar “Instellingen” > “WhatsApp Business” te gaan in de webclient. U moet dan een WhatsApp Business account hebben of aanmaken en deze koppelen aan uw 3CX telefoonnummer. U moet ook een verificatiecode ontvangen en invoeren om de koppeling te voltooien.
U kunt SMS berichten beantwoorden via de 3cx app door naar “Instellingen” > “SMS” te gaan in de webclient. U moet dan een SMS provider kiezen uit een lijst van ondersteunde providers of een aangepaste provider toevoegen. U moet dan uw provider-inloggegevens invoeren en eventueel andere opties aanpassen.
U kunt WhatsApp en SMS berichten zien en beantwoorden via de 3cx app door naar “Chat” te gaan in de app of de webclient. U kunt dan schakelen tussen verschillende berichttypen (intern, extern, WhatsApp, SMS) en conversaties starten of voortzetten met uw contactpersonen.
Hoe kan ik mijn doorschakeling instellen en wijzigen? #
U kunt uw doorschakeling instellen door naar “Instellingen” > “Doorschakeling” te gaan in de app of de webclient. U kunt dan een nummer invoeren waar u uw gesprekken wilt doorschakelen als u niet bereikbaar bent. U kunt ook kiezen wanneer u wilt doorschakelen (altijd, bij bezet, bij geen antwoord of bij offline). U kunt uw doorschakeling wijzigen of uitschakelen door naar dezelfde pagina te gaan en de instellingen aan te passen.
Hoe kan ik mijn wachtmuziek instellen en wijzigen? #
U kunt uw wachtmuziek instellen door naar “Instellingen” > “Wachtmuziek” te gaan in de app of de webclient. U kunt dan een muziekbestand uploaden of kiezen uit een lijst van standaardmuziek. U kunt ook aangeven of u een welkomstbericht wilt afspelen voordat de wachtmuziek begint. U kunt uw wachtmuziek wijzigen of uitschakelen door naar dezelfde pagina te gaan en de instellingen aan te passen.
Hoe kan ik mijn nummerweergave instellen en wijzigen? #
U kunt uw nummerweergave instellen door naar “Instellingen” > “Nummerweergave” te gaan in de app of de webclient. U kunt dan aangeven welk nummer u wilt tonen als u belt (uw eigen nummer, een ander nummer van Telecomlijn of anoniem). U kunt ook aangeven welke naam u wilt tonen als u belt (uw eigen naam, een bedrijfsnaam of geen naam). U kunt uw nummerweergave wijzigen of uitschakelen door naar dezelfde pagina te gaan en de instellingen aan te passen.
Hoe kan ik mijn voicemail instellen en beluisteren? #
U kunt uw voicemail instellen door naar “Instellingen” > “Voicemail” te gaan in de app of de webclient. U kunt dan een begroeting opnemen, een pincode kiezen en andere opties aanpassen. U kunt uw voicemail beluisteren door te bellen naar *98 of door naar “Geschiedenis” > “Voicemail” te gaan in de app of de webclient.