Algemene 3CX Probleemoplossingen

Algemene 3CX Probleemoplossingen #

3CX is een krachtige en veelzijdige VoIP-oplossing die u in staat stelt om te communiceren met uw klanten, collega’s en partners via verschillende apparaten en platforms. Maar net als elke andere technologie kan 3CX soms problemen opleveren die uw productiviteit en ervaring kunnen beïnvloeden. Gelukkig zijn de meeste van deze problemen gemakkelijk op te lossen met een paar eenvoudige stappen.

In dit artikel vindt u enkele algemene 3CX probleemoplossingen voor verschillende apparaten en situaties. Of u nu problemen heeft met de webclient, de Mac-app, de echo of iets anders, wij hebben de oplossing voor u. Lees verder om te leren hoe u uw 3CX-problemen kunt oplossen en weer soepel kunt bellen.

Ik kan geen gesprekken voeren of ontvangen met de Windows-App / Web-Client #

Dit kan komen doordat de nodige instellingen niet geselecteerd zijn op uw Desktop Web-Client . Als u naar uw Web-Client gaat, kunt u dit controleren door links op de 3 puntjes te klikken, naar “Instellingen” gaat en te kijken onder “Audio/Video”. Hier kunt u op Camera, Luidspreker en Microfoon aanpassingen doen.

Ik kan geen gesprekken voeren of ontvangen met de Mac-app #

Dit kan komen doordat u de machtigingen op uw MAC voor microfoon en camera niet heeft verleend aan de app. U kunt dit controleren door naar “Systeemvoorkeuren” > “Beveiliging en privacy” > “Privacy” te gaan en te zoeken naar 3CX in de lijst met apps. Zorg ervoor dat u het vakje naast microfoon en camera aanvinkt om de app toegang te geven tot deze apparaten.

Ik ontvang geen meldingen in de apps voor iOS of Android #

Dit kan komen doordat u de meldingen heeft uitgeschakeld in de app-instellingen of in de telefooninstellingen. U kunt dit controleren door naar “Instellingen” > “Meldingen” te gaan in de app en te kijken of alle opties zijn ingeschakeld. U kunt ook naar de telefooninstellingen gaan en zoeken naar 3CX en controleren of alle machtigingen zijn verleend.

Er wordt geen camera of microfoon gedetecteerd in WebMeeting #

Dit kan komen doordat u de camera of microfoon heeft geblokkeerd in uw browser. U kunt dit controleren door naar het sloticoon naast de adresbalk te gaan en te kijken of er een rode X staat bij camera of microfoon. Als dat zo is, klikt u erop en selecteert u “Toestaan”. U kunt dan uw video- en audio-instellingen aanpassen door op het tandwielicoon te klikken.

Ik hoor een echo tijdens een gesprek #

Dit kan komen doordat u een luidspreker gebruikt die te dicht bij uw microfoon staat of omdat u geen headset gebruikt. U kunt dit oplossen door een headset aan te sluiten of uw luidspreker verder weg van uw microfoon te plaatsen. U kunt ook proberen om het volume van uw luidspreker te verlagen of om de echo-onderdrukking in te schakelen in uw app-instellingen.

Conclusie #

We hopen dat dit artikel u heeft geholpen om enkele veelvoorkomende 3CX-problemen op te lossen. Als u nog steeds problemen ondervindt of meer hulp nodig heeft, kunt u altijd contact opnemen met ons vriendelijke en deskundige supportteam. Wij staan klaar om al uw vragen te beantwoorden en u te helpen het meeste uit uw 3CX-oplossing te halen.

Heeft u nog geen 3CX? Waar wacht u nog op? Vraag het vandaag nog aan en ontdek zelf waarom duizenden bedrijven over de hele wereld vertrouwen op 3CX voor hun zakelijke communicatiebehoeften. Met 3CX kunt u genieten van geavanceerde functies, lage kosten, flexibiliteit en schaalbaarheid. U zult niet teleurgesteld worden!

Hoe vond u deze artikel?
Updated on maart 23, 2023