Problemen oplossen met uw 3CX-verbinding of -geluidskwaliteit #
Heeft u problemen met uw 3CX-verbinding of -geluidskwaliteit? Dan bent u op de juiste pagina. In deze tekst bespreken we enkele mogelijke oorzaken en oplossingen voor deze problemen.
Internetverbinding en bandbreedte #
Een van de belangrijkste factoren die de 3CX-verbinding of -geluidskwaliteit beïnvloeden, is uw internetverbinding en bandbreedte. Als uw internetverbinding traag of onstabiel is, kunt u last hebben van verbroken gesprekken, vertragingen of ruis. Zorg ervoor dat u een snelle en betrouwbare internetverbinding heeft en dat u geen andere bandbreedte-intensieve activiteiten uitvoert tijdens het bellen met 3CX1.
Codec-instelling #
Een andere factor die een rol speelt, is uw codec-instelling. Een codec is een algoritme dat geluid comprimeert en decomprimeert voor digitale transmissie. Verschillende codecs hebben verschillende niveaus van kwaliteit en bandbreedtegebruik. Zorg ervoor dat u een codec gebruikt die compatibel is met uw apparaat, uw provider en uw PBX2. U kunt de codec-instellingen wijzigen in uw webclient, mobiele app of beheerconsole2.
Firewall- of routerinstelling #
Ten slotte kan ook uw firewall- of routerinstelling invloed hebben op de 3CX-verbinding of -geluidskwaliteit. Een firewall of router kan soms VoIP-verkeer blokkeren of beperken, waardoor problemen ontstaan met de verbinding of de geluidskwaliteit. Zorg ervoor dat u de juiste poorten opent en doorstuurt voor 3CX3. U kunt ook gebruik maken van een verkeersvormgever om prioriteit te geven aan VoIP-verkeer boven ander verkeer3.
Contacteer ons #
We hopen dat deze tekst u helpt om problemen op te lossen met uw 3CX-verbinding of -geluidskwaliteit. Als u nog steeds problemen ondervindt, aarzel dan niet om contact op te nemen met onze technische ondersteuning.