Chatberichten

 

De chat functie van 3CX laat collega’s chatten en bestanden met elkaar delen. Het stelt medewerkers van de afdeling klantenservice in staat om te reageren op vragen die binnenkomen via live chat, Facebook, Whatsapp en SMS/MMS. Dit alles gebeurt allemaal vanuit hetzelfde gebruiksvriendelijke scherm

Een Chat beginnen #

  1. Klik op de Chat” toets in de 3CX client. Bij Android en iOS, tik op “Meer” en selecteer dan “Messages/Chat”.
  2. Klik/tik op Chat samenstellen” of op “+”.
  3. Selecteer nu de extensie waarmee u wilt chatten. Klik “OK” om het chatscherm te openen. U kunt ook meerdere contacten selecteren om een groepschat aan te maken.
  4. Klik op het invoerveld onderaan het scherm en schrijf uw boodschap. Klik op Enter” of “Versturen”.

Chat instellingen #

Ga naar “Instellingen > Chat” om het volgende te configureren:

● “Meldingen” – selecteer om chat-meldingen en/of webmeldingen weer te geven    

● “Chat Melding afspelen” – schakel een persoonlijk meldingsgeluid in en selecteer deze.

Opmerking: aangepaste chatmeldingen zijn alleen beschikbaar voor de 3CX Web Client/ Desktop-app en de 3CX iOS-app.


Berichtensjablonen voor snelle reacties #

 

Reageer nog sneller op elk chatbericht van live chat, Facebook, WhatsApp en sms via berichtsjablonen

.Chat sjabloon

  1. Klik op het sjabloon icoon  in het reactieveld om de sjablonen zichtbaar te maken.
  2. Gebruik de categorieen of de talen drop-down om te fileren
  3. Klik op een sjabloon. De tekst wordt automatisch in het reactieveld geplaatst zodat u het nog kunt aanpassen vóór verzending.

Een chat overdragen #

U kunt op elk moment een chat eenvoudig overdragen aan een andere agent.

Een chat overdragen

  1. Klik in het chat voorbeeld op het menupictogram menu icon en selecteer “Overdragen”.
  1. OF klik rechtsboven in het chat scherm de “Overdragen” transfer button toets.
  1. Zoek de agent waar u naar wilt doorverbinden op naam of nummer.
  2. Klik op de extensie en de chat wordt overgedragen. U kunt de chat niet meer bekijken.

Een chat oplossen/archiveren #

Wanneer u een chat archiveert, wordt deze uit de hoofdweergave of “Recent” lijst verwijdert. Handig wanneer een klant niet meer reageert of wanneer u op een later tijdstip terug wilt naar deze chat.

  1. Klik in het chat voorbeeld of in het chatvenster op het menupictogram menu iconen selecteer “Archief”.
  2. Het gesprek wordt verplaatst naar het tabblad ‘Gearchiveerd’. Voor toegang tot gearchiveerde chats:
  1. Klik rechtsboven op het drop-down menu en selecteer “Gearchiveerd” 

drop down chat lijst

Hier kunt u de chat overdragen, dearchiveren of afhandelen door op het menupictogram in het chat voorbeeld te klikken.

  1. U kunt de chat ook permanent verwijderen .

Wanneer de vraag van de klant is opgelost, kunt u het gesprek markeren als afgehandeld.

  1. Klik in het chat voorbeeld op het menupictogram menu iconen selecteer “Afgehandeld”.
  1. OF klik rechtsboven in het chatscherm de Behandeld” behandeld toets.
  1. Het gesprek wordt verplaatst naar het tabblad ‘Gearchiveerd’.
Hoe vond u deze artikel?
Updated on maart 17, 2023